+420 721 167 521

3 věci, které si odnést z přednášky „7 důvodů, proč nehubnete tuk“

Listopad 19, 2018 / Lifestyle, Nutrition
3 věci, které si odnést z přednášky „7 důvodů, proč nehubnete tuk“

Na přelomu října a listopadu se v budějovickém Bcrossgymu uskutečnila další přednáška Dominika Kodrase pod hlavičkou STACA, tentokráte na téma „7 důvodů, proč nehubnete tuk“.

Přednáška mě velmi překvapila z pohledu počtu účastníků. Téměř 80 lidí bylo silně nad rámec předpokládaného počtu, za což ještě jednou děkuji.

Přednáška jako taková byla koncipována tak, aby informace v ní obsažené byly co nejlépe uchopitelné a ihned aplikovatelné v praxi. Nadruhou stranu vím, že mám publikum velmi vdělané, nezabývali jsme se tedy základními věcmi, jako je vyřazení sladkostí, cukru, junk food a vysoce zpracovaných potravin.

Během přednášky jsem několikrát zdůrazňoval fakt, že i ty nejefektivnější postupy fungují jen cca na 70% populace, vždy se tedy musí brát v potaz individualita a genetické nastavení jedince, což byl, mimochodem, i jeden z bodů obsažených v přednášce.

Po konci dvouhodinového vyprávění a interakce s publikem jsem dostal řadu pozitivních ohlasů s tím, že nejčastěji zmiňovaným kladem byla možnost ihned aplikovat řadu získaých informací do praxe.

Některé věci zůtanou jen pro účastníky kurzu a členy soukromé FB skupiny, kam mají přístup pouze mí klienti.

Pro ostatní jsem dal dohromady 3 věci, které si mohli z přednášky odnést:

1. Začněte den tak, abyste se nastartovali, nikoli utlumili, na několik dalších hodin!

Existuje mnoho příčin, proč lidé nepodávají na fyzické a psychické úrovni výkony, které by chtěli.

Tak, jak začnete váš den, bude určovat následné odvíjení několika dalších hodin.

Prvním a důležitým bodem k úspěšnému startu do dne je ranní drink, první věc, kterou doporučuji každému klientovi nehledě na aktuální stav a cíl. Více si můžete přečíst v samostatném článku zde: „Ranní rituál pro úspěšný start do dne“.

Druhou extrémně důležitou věcí budiž skladba snídaně. Jak by měla vypadat, z čeho skládat a co by naopak neměla obsahovat? To si necháme na další přednášku a na osobní konzultace, zatím jen napovím, že ovesnou kaší s ovocem mnoho parády pro zbytek dne neuděláte.

2. Musíme získat ideální hormonální rovnováhu k tomu, abychom dosáhli maximálních výsledků (nejen) ve spalování tuku!

Hormony, chemické přeašeče, plní v těle nespočet důležitých rolí, ovlivňují tělesné reakce a následně také to, zda budeme tuk shazovat, nebo přibírat.

Hormony ve skutečnosti ovlivňují veškeré aspekty lidského fungování. Ovlivňují naši náladu a to, jak budeme reagovat na určité situace.  Ovlivňují náš metabolismus, reakci na stres, pocity hladu a sytosti, tělesnou kompozici a celkové zdraví.

 

Jedním z hormonů silně ovlivňujících spalování tuků je kortisol.

 

Porozumění hormonálním pochodům v těle vede k lepšímu porozumění problémů z těchto pochodů vycházejících.

Proto do svého repertoáru práce s klienty zahrnuji i hodnocení hormonálního panelu pomocí krevních testů a také YPSI Skinfold Measurement, což mi velice pomáhá s řešením různých druhů problémů, jako například nedostatek testosteronu, estrogenová dominance, nadprodukce kortisolu, zvýšená zánětlivost organismu, přetrénování, thyroidní dysfunkce a také genetická tolerance na sacharidy.

Pokud chceme žít plnohodnotný život, musíme vědět, jaké je naše hormonální nastavení a jak si poradit s případnými nerovnováhami.

Pokud máte zájem zjistit více, jedninou možností je první polovina prosince, kdy jsem vyhradil na spolupráci 2 volná místa, proto případní zájemci piště na email kodras@staca.cz (předmět: Spolupráce). 

3. Jídlo je základ, suplementace je však v dnešní době nezbytná!

Pokud budeme konzumovat kvalitní zeleninu, ovoce, maso, a živočišné produkty (vejce,sýry,vnitřnosti,máslo,kefír..), máme napůl vyhráno, ovšem ďábel je skrytý v maličkostech a v dnešní silně průmyslové době již nejsme schopni dostat z potravin dostatek mikronutrientů (vitamíny,minerály), protože je jich zkrátka v potravinách nedostatek!

Pokud máme deficit mikronutrientů, nemohou správně probíhat biochemické reakce v těle, zmiňované hormony a neurotransmitery neplní správně svou funkci a my se tak nemůžeme vyhrabat ze začarovaného kruhu problémů.

Suplementace se tedy stává stále více a více aktuálním tématem.

Na obrázku si prohlédněte výsledky měření jednoho mého klienta, který dokázal dostat % tělesného tuku dolů jen díky zařazení suplementace, jídlo ani trénink nezměnil:

Ztráta tuku po zařazení správné suplementace.

Mezi nejvíce deficitní vitamíny a minerály, mimojiné, patří:

o magnesium

o zinek

o vitamin D

o vápník

o vitamíny skupiny B

 

Doufám, že byl článek opět alespoň trochu obohacující a že dokážete využít některé tipy a triky ve svůj prospěch.

Dominik Kodras

Napsat komentář

*Povinné Please validate the required fields

*

*